Vimexx Facebook

Onderwerp: Inodes uitbreiden - Pagina 3

19-12-2017 03:29

Is er een mogelijkheid om het maximum aantal inodes uit te breiden?

Ik heb een Magento Hosting afgesloten bij jullie, maar kwam laatst al tegen het maximum aantal Inodes aan door een mailing door de CronJob.
Nu is de mailbox van het account zelf moeilijk bereikbaar (vaak time-out).

Ik probeer een multishop Magento op te zetten met meerdere leveranciers (stuk of 4) maar elk heeft een 50.000 ~ 100.000 artikelen (maal aantal afbeeldingen) loop ik weer tegen de beperkingen aan.
Daarnaast telt elk mailtje ook mee als inode.

Zijn hier oplossingen voor?

03-01-2023 16:58
#4087

Beste,

Helaas kunnen we dat niet doen. 500.000 inodes is best veel en niet veel mensen raken die aan. Ook zouden de inodes na je verhuizing niet zomaar weggaan. Je zou deze dus moeten verminderen. Hoe dat kan en meer kan je hier lezen. https://www.vimexx.nl/help/inodes-limiet

Met vriendelijke groet,

Jard

06-03-2023 03:03
#4334

Ik liep recent ook opeens tegen 97% vol inode gebruik aan. Blijkbaar maakte wordpress een stuk of 10 thumbnails per geüploade foto bij het uploaden naar de mediabibliotheek (door Elementor en Woocommerce en een andere plugin die een andere image size toevoegde). Aangezien ik voor mijn vereniging heel veel fotoalbums upload, werd dus een foto album van 100 foto's al gauw 10.000 inodes.

Ik denk dat het handig is als Vimexx een help artikel hiervoor maakt, omdat ik hier in dit topic ook veel andere mensen lees die niet weten waarom hun inodes verbruik zo hoog is. Nu ga ik ervan uit dat meerendeel hier wordpress gebruikt en niet afweten van de vele thumbnails die worden aangemaakt. Ook awstats uitschakelen is handig aangezien die voor elke dag meerdere html bestanden aanmaakt. Google analytics heb je voldoende aan. Maar het is belangrijk dat vimexx voor leken, het duidelijker maakt wat inodes precies zijn. En ook duidelijk maken dat dit niet alleen website bestanden zijn, maar ook elke mail (en misschien zelfs database bestanden? (Niet zeker)

 

Tip nog van mijn kant:

1. Installeer EWWW image optimizer in Wordpress en schakel in tab Formaat aanpassen (Zet Ludicrous mode aan) alle formaten uit behalve thumbnails (150x150) en evt 300x300. Gratis versie is al voldoende. Ik gebruik pro. Je kan ook data buiten je wp-content/wp-uploads meenemen en comprimeren.

2. Vergeet ook niet in de algemene wp-admin Instellingen > Media om daar large en evt medium op 0x0 pixels te zetten

EWWW Pro is trouwens voor een goede lifetime deal op App Sumo te krijgen.

3. Vergeet ten slotte niet je thumbnails te regeneren, zodat de uitgeschakelde image sizes / thumbnails worden verwijderd. Kan met deze plugin, van zelfde ontwikkelaar als EWWW

Hopelijk hebben jullie hier wat aan en @Vimexx, voeg dit soort info toe aan jullie helpdocs!

Toine Rademacher

- 5 van 5 sterren -