Vimexx Facebook

Onderwerp: Inodes uitbreiden - Pagina 2

19-12-2017 03:29

Is er een mogelijkheid om het maximum aantal inodes uit te breiden?

Ik heb een Magento Hosting afgesloten bij jullie, maar kwam laatst al tegen het maximum aantal Inodes aan door een mailing door de CronJob.
Nu is de mailbox van het account zelf moeilijk bereikbaar (vaak time-out).

Ik probeer een multishop Magento op te zetten met meerdere leveranciers (stuk of 4) maar elk heeft een 50.000 ~ 100.000 artikelen (maal aantal afbeeldingen) loop ik weer tegen de beperkingen aan.
Daarnaast telt elk mailtje ook mee als inode.

Zijn hier oplossingen voor?

30-01-2019 08:34
#1865

Hallo, kan je het aantal inodes ok verminderen? Wij hebben vele site verwijderd maar nog blijven de inodes groeien...

03-03-2019 21:45
#1912

even een vraagje... ik begrijp dat elk bestand als inode gezien word en loop langzaam aan tegen mijn limiet en heb al veel verwijderd zoals bv. awstats bestanden die best aantikken. maar zie mijn inodes niet veranderen. hoelang duurt het verversen ervan ongeveer. en is er naast een server al een oplossing. want een server lijkt mij opzich wel handig ipv hosting maar ik heb totaal geen kennis van servers. tenzij ik alles precies zo kan gebruiken als tijdens de hosting pakketten.

04-03-2019 12:41
#1913

Beste Wouter en Dennis,

Je inodes zullen niet automatisch direct geupdate worden. Dit gebeurt pas als de schijfruimte geupdate wordt.
Dit kan je zelf direct handmatig doen, nadat je de bestanden verwijderd hebt, door op Disk Space te klikken in DirectAdmin: https://i.imgur.com/gUEYNap.png

Het verversen van je Disk Space kan maximaal 1× per 10 minuten.

Wat betreft het gebruiken van een Dedicated Server of VPS, is dit afhankelijk van de opties die je hierbij hebt gekozen.
Je kunt dit (vrijwel) helemaal hetzelfde configureren als de shared hosting pakketten.

Met vriendelijke groet,
Arnoud

05-09-2019 16:53
#2183

Die inodes zijn echt een doorn in het oog.

Bij aankoop van het pakket kijk je vooral naar de dataruimte en dataverkeer. Inodes, daar heeft de hostingleek nog nooit van gehoord.

Tot je te lezen krijgt dat dat een limiet is voor het aantal bestanden van je hosting. 

"Want anders kan de performance aangetast worden" Is het antwoord dan. Maar dat is toch de taak van de webhoster? Om de performance te bewaren en niet de klanten te limiteren.

Ik zie het als een up-sell techniek, want al meteen krijg je het antwoord: 'maar neem dan een server af.'

17-09-2019 10:13
#2199

HI Karel,

Het is geen upsell techniek, aangezien we geen grotere pakketten bieden met meer inodes. Het is daarnaast inderdaad de taak van de webhoster om de snelheid en performance hoog te houden. Dat doen we dan dus ook door de servers niet uit hun voegen te laten barsten met miljarden files. Juist hier is gebleken, dat het aantal files de performance enorm kan beïnvloeden. 

Verder hebben we het over 500.000 inodes wat een best aardig aantal 'files' is. We zullen dit binnenkort voor de grotere pakketten nog gaan verhogen door de investeringen die we afgelopen jaar gedaan hebben binnen ons hosting platform. Daarover zal spoedig meer komen.

02-10-2019 10:17
#2210

Beste Martin,

Ikzelf heb ook een Webhosting Max, en ben ook ontgoocheld met die beperkte 500.000.

Ik heb meerdere pakketten bij Vimexx, en ben op zich wel tevreden prijs/kwaliteit.

Echter ik heb ook meerdere VPS PRO pakketten bij Antagonist, en daar hebben ze onbeperkt Inodes ! Ok, de prijs is bijna het dubbele van de webhosting Max, maar dan heb je wel ECHT onbeperkte opslagruimte en ONBEPERKTE INODES. Bovendien hebben ze bij Antagonist ieder uur een automatische backup.
Ik post dit hier echt niet om reclame te maken voor de concurrentie, want ik werk met allebei, en Vimexx blijft nog net iets goedkoper. Echter voor een grootverbruiker schieten ze zwaar te kort helaas, ondanks de naam "webhosting maximaal". De overstap naar een server is dan weer exuberant duur.

21-10-2019 12:49
#2235

Mitchel,

Ik zie geen enkele andere webhoster dit doen, het instellen van een beperking van de inodes.

Hoe doet een andere webhoster dat dan? De performance en snelheid in de gaten houden?

Ik heb ook al via een support ticket dit aangegeven en meteen kreeg ik antwoord dat ik dan maar een Server moest afnemen.

Tja, dat is upselling dus ;-)

Je zou dit wel duidelijk op de verkoopspagina kunnen zetten, wat inodes precies zijn. Heel wat potentiële klanten weten dit niet.

27-10-2019 12:21
#2239

"Verder hebben we het over 500.000 inodes wat een best aardig aantal 'files' is. We zullen dit binnenkort voor de grotere pakketten nog gaan verhogen door de investeringen die we afgelopen jaar gedaan hebben binnen ons hosting platform. Daarover zal spoedig meer komen."

Is hier al iets meer over bekend? Ik ben nl. ook erg verrast over deze limiet. Heb moeten opzoeken wat inodes is/zijn en zie dit voor een onbeperkt pakket dus wel degelijk als een beperkt pakket.

28-10-2019 00:07
#2251

Ik zag het aantal Inodes op mijn account met 2 extra domeinen al snel tot bijna 100000 omhoog schieten en dus is mijn vermoeden dat het plaatsen van nog een aantal domeinen voor mij al heel snel riichting de 500000 inodes ga. Dat is een onverwachte negatieve ervaring op het verder positieve gevoel. Maar wel een ervaring waardoor ik mogelijk mijn account moet stoppen bij Vimexx. Want dit staat niet vermeld bij het mooie schema op https://www.vimexx.nl/webhosting Of kijk ik niet goed?
Zoals ik er nu tegenaan kijk is het dus maar goed dat ik dit nu bemerk en dat ik nog binnen de 30 dagen cancel mogelijkheid zit.
Tenzij er natuurlijk "goed nieuws' komt over de uitbreiding van het aantal inodes voor het maximaal pakket.

Ik zie de reactie dan ook met grote belangstelling tegemoet.

03-01-2023 13:01
#4086

Ook ik loop tijdens het overhuizen tegen limiet van 500.000 Inodes aan (weet nu pas wat het is).

Na 1 website te hebben overgezet zat ik op de 97.000 Inodes.

Met de volgende website (met 2 subdomeinen) sprinkt die over 1.000.000 Indodes met gevolg de hele boel geblokkeerd omdat ik het maximum Inodes heb bereikt.

Voel mij eigen toch niet echt een groot verbruiker.

Kunnen jullie dit oplossen om tijdens het overhuizen van een andere server de Inodes vrij te schakelen totdat de verhuizing gerealiseerd is?

- 5 van 5 sterren -