Vimexx Facebook

Onderwerp: VPN verbinding wordt geweigerd, sites niet bereikbaar op reseller pakket

05-06-2023 01:16

Hoi,

Ik heb een Reseller Webhosting Maximaal pakket.
Als ik via mijn laptop of iphone een van mijn sites bezoek gaat dit zonder problemen, maar als ik mijn VPN (F-secure) inschakel geven alle websites foutmeldingen en kan ik nergens opkomen. Dit is nogal vrij vervelend als ik ergens in het buitenland ben in hotels op een vliegveld etc.

Heeft hier nog iemand problemen mee (gehad) en misschien een oplossing ??
Is eigenlijk absurd als ik mij laptop/mobiel wil afschermen maar daardoor niet meer op mijn eigen sites terecht kom.
En hoe gaat dit dan met anderen die een VPN gebruiken ?

Ik hoor graag van iemand die misschien weet hoe ik dit kan oplossen.

Groeten,
Gerard

05-06-2023 16:39
#4482

VPN wordt niet gewaardeerd door Vimexx. Minder gemakkelijke discussie over gehad...
Daarom hebben ze de reCAPTCHA ingesteld om zo veel mogelijk VPN-connecties tegen te houden.

Ik gebruik het ook maar heb de laatste tijd het 'geluk' dat mijn toegewezen IP-adres wordt geaccepteerd, anders moest ik VPN steeds uitzetten voordat ik mijn eigen site kon aanpassen... :-P

Beetje achterhaald beleid vind ik idd wel, juist nu iedereen het heeft over betere beveiliging van je privacy als je vaak met internet bezig bent.

Succes iig.

John

07-07-2023 19:54
#4526

Hallo!

Wij blokkeren IP-adressen die voor 'overlast' zorgen op onze webservers. Het IP-adres van het thuisnetwerk van onze klanten zullen wij - in bijna alle gevallen - zo snel mogelijk weer deblokkeren. Gezien de IP-adressen van VPN-diensten gedeeld worden door soms wel duizenden gebruikers, hebben we ervoor gekozen om deze IP-adressen niet te deblokkeren. Zo kunnen we de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze webservers beter waarborgen. 

Het is dus aan te raden om geen gebruik te maken van een VPN voor het bereiken van onder andere je Directadmin-omgeving. Bij regulier internetgebruik via een mobiel- of thuisnetwerk is gebruik maken van een VPN overigens niet nodig. 

Groet,
Joram

- 5 van 5 sterren -