Vimexx Facebook

Onderwerp: Wat is de PHP 8.x planning? - Pagina 2

Thread status: Beveiligd
07-12-2020 11:18

PHP 8 is uit. Wat is de planning qua upgrades? Ik heb aardig wat reseller accounts draaien en wil graag weten wanneer ik mijn klanten kan testen op deze nieuwe versie van PHP. Zeker gezien WordPress 6.x helemaal los zal gaan op de nieuwe mogelijkheden van deze PHP versie.

13-01-2022 10:49
#3502

Nog steeds niet.

Onlangs is er wel onderhoud uitgevoerd op een aantal servers, de 'hoogste' is  web0097. Komt in de buurt van 'mijn' server. Dus duimen maar

13-01-2022 14:41
#3503

ik zit op een van de servers die deze week onderhoud kreeg, nog steeds is php 7.4 het nieuwste... :(

14-01-2022 02:40
#3506

Misschien loopt mijn shared server wat voor maar ik zie dat er recent wel weer wat veranderingen zijn doorgevoerd. Zo zijn nu sommige versies aangeduid als verouderd en is 8.1 toegevoegd.

Dus het zal mij verbazen als nu nog bepaalde servers zijn die nog niet eens 8.0 hebben als ondersteuning. En een update van de skin mag ook onderhand wel eens gebeuren. Zijn onderhand ook al weer meerdere updates met nieuwere layout opties. De huidige staat van het bijhouden van de gebruikerssystemen voor klanten loopt echt achter en dat vind ik wel jammer.

ps kan dit ook ff gefixt worden want steeds als ik mijn bericht opsla, dan worden de height en width tags van deze afbeelding hierboven gestript.

15-01-2022 16:17
#3510

Bij mij is php 7.4  ook nog steeds nieuwste versie. Dat update gaat precies toch wel zeer traag.

19-01-2022 14:20
#3532

@ Toine R Het verbaast mij ook maar het is echt zo. Ook nu (19-01-2022, 6 weken na de openingsvraag) op 'mijn' server geen wijzigingen, 7.4 is het hoogste PHP-versienummer.

21-01-2022 15:37
#3539

Hallo,

Sommige nieuwe servers beschikken bij ons over PHP 8.0 en zelfs 8.1. Op den duur worden de bestaande servers naar een nieuwe server gemigreerd. Deze nieuwe servers beschikken over snellere, betere en krachtigere hardware en ook uiteraard PHP 8.0. Je krijgt dus ook betere performance zonder meerprijs! 

Mocht je PHP 8.0 toch direct nodig hebben wil ik je vragen contact met ons op te nemen via een livechat of ticket, zo gaan we samen naar een passende oplossing kijken. 

Met vriendelijke groet,
Jard

26-01-2022 16:43
#3556

@ Jard d  Dank voor je bericht en fijn dat dit de aandacht heeft. Maar toch graag wat concretere informatie over de planning zodat ik kan inschatten of ik nog even kan afwachten.

Op dit moment staat er op jullie site dat er geen gepland onderhoud is. Hoe moet ik dat interpreteren? Voorlopig geen planning voor migratie naar nieuwe servers?

Hoor graag en groet, Dik

09-02-2022 18:36
#3592

Hallo,

Ik had mijn hosting pakket opgewaardeerd (upgrade) en in de hoop dat ik PHP 8.1 kon gebruiken. Helaas was dit het niet geval geweest. Als vaste klanten (zoals ik dus) kunnen wachten op de migratie en dit kan nog lang gaan duren. Ik wacht al heel lang hierop. Nieuwe klanten komen gelijk in hun nieuwe server terecht en kunnen dan ook PHP 8.1 gelijk gebruiken. Dus wij als klanten worden we een beetje benadeeld. Aangezien ik hier al lang op wachtte, had ik dit via live chat en tickets ingediend over dit kwestie. Ik wilde toen het geld terug vragen. Maar dat ging dus niet, omdat het om "upgrade" ging. Ook weer een dingetje waar je rekening moet houden. Vimexx waren wel bereid mij als nieuwe gebruiker in werking te stellen, maar dan moest ik de export/import zelf regelen. Verhuizen heet dat dan. Ik stelde dit voor de laatste optie. Maar moest weer de verhuis kosten extra erbij gaan betalen. En dit zag ik niet zitten. Dus zit ik voorlopig met mijn WordPress met PHP 7.4 en niet anders. Mijn verzoek werd helaas niet uitgevoerd door Vimexx. Afwachten en nog eens afwachten... Als ik dit eerder had geweten, dan had ik vorig week die upgrade zeker niet uitgevoerd!

Ferry.

10-02-2022 16:29
#3595

Doorspitten van https://status.vimexx.nl/ op onderhoud aan webservers leverde in ruim een jaar (31-12-2020 t/m 09-02-2022) naast andere vormen van onderhoud 6 verschillende nachten op waarin 9 servers werden vervangen: 82, 84, 85, 92, 93, 101, 105, 115, 121

Helaas is ook 'mijn' server (100) overgeslagen. Langzamerhand wil ik ook graag weten waar ik aan toe ben, hoe is de verdere planning, hoe lang moet ik nog wachten (ongeveer)?

Bij 9 servers per jaar en 121 servers duurt het ruim 12 jaar voordat alle servers zijn vervangen.... Lijkt me toch onwaarschijnlijk.

Dus nogmaals @Jard d  Kan je ons meer info geven over de planning?

 

11-02-2022 20:11
#3598

Dan is de mijne 120 ook over geslagen en dat was ook de reden geweest waarop VImex op mijn vraag NIET beantwoord werd via de chat en ticket. Is dit eigenlijk wel zo Vimexx? Is dit een nieuwe lokmiddel van Vimexx geworden? Wat is dit nou?

Ferry.

- 5 van 5 sterren -