Vimexx Facebook

Onderwerp: MySQL workbench 8.0: melding over incompatible/nonstandard server

20-10-2020 11:10

Hallo,

Ik heb MySQL Workbench 8.0 geïnstalleerd. Als ik verbinding probeer te maken met mijn database, krijg ik de volgende melding:

"Incompatible/nonstandard server version or connection protocol detected (10.3.24).

A connection to this database can be established but some MySQL Workbench features may not work properly since the database is not fully compatible with the supported versions of MySQL.

MySQL Workbench is developed and tested for MySQL Server version 5.6, 5.7 and 8.0.

For MySQL Server older than 5.6, please use MySQL Workbench version 6.3."

Ik ben geen expert dus ik weet niet goed wat ik met deze melding moet.

Weet iemand welke versie MySQL Server draait bij Vimexx? Is het nodig om te downscalen naar Workbench 6.3? Of kan ik gewoon werken met Workbench 8.0?

Alvast bedankt!

 

21-05-2022 21:50
#3759

Hi,

De vraag is al wat ouder, de vraagsteller heeft kennelijk al een oplossing gevonden, maar voor wie met dezelfde vraag zit:

Als ik in MySQL Workbench 8.0 connectie maak naar mijn database bij Vimexx en intik select version(), dan krijg ik als antwoord '10.3.28-MariaDB-cll-lve'. (Mogelijk draait Vimexx andere versies op andere database servers).  

MariaDB is merendeels compatible met MySQL, zie https://mariadb.com/kb/en/mariadb-vs-mysql-compatibility/

Ik gebruik MySQL Workbench 8.0 voor lezen en update van mijn Vimexx database en ben daarbij nog geen problemen tegengekomen, behalve: Wat niet werkt is Data Export. Daar krijg ik een melding mysqldump Version Mismatch. Weliswaar met de optie Continue Anyway, maar dat geeft me geen goed gevoel. Daarom heb ik locaal MariaDB 10.3 geinstalleerd en daarmee krijg je een tool HeidiSQL waarmee de export zonder meldingen verloopt.

 

- 5 van 5 sterren -