Vimexx Facebook

Onderwerp: Self-hosting

02-02-2018 08:26

Beste,

Ik heb al jaren een kleine website op mijn vaste IP adres, maar wou deze koppelen aan mijn spiksplinternieuwe domeinnaam.

Deze heb ik gisteren gekocht bij Vimexx, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat deze naar mijn IP gaat verwijzen?

Stef C

02-02-2018 11:47
#1084

Beste Stef,

Dit kun je realiseren middens DNS records. Bij jouw domeinnaam komt een uitgebreid DNS beheer, welke je kan bereiken door bovenaan deze pagina in te loggen -> op dashboard te klikken -> in het linkermenu kies je voor domeinen beheren -> je klikt op de naam van de domeinnaam en ziet vervolgens onderaan al jouw DNS records staan. Je vervangt daar het IP wat je ziet staan, voor jouw IP adres van jouw eigen locatie. Zodoende zal jouw domeinnaam naar dit IP adres gaan verwijzen en de website/email die daarop staat zal dan bereikbaar zijn!

Hopelijk kan je hier wat mee! Fijn weekend Stef.

02-02-2018 12:23
#1085

Helaas, dit werkt niet.

Het domein-A-record staat naar het juiste IP adres, de www-host CNAME verwijst naar het A record. Dat lijkt me in orde en toch werkt het niet. Heeft het cryptische TXT-record er iets mee te maken? De IPv6 records?

02-02-2018 12:49
#1086

Hi Stef,

Kun je me aangeven om welk domein het eventueel gaat? Eventueel mag dit ook per ticket op vimexx.nl/ticket . Dan kijk ik direct wat er eventueel niet goed staat voor je en kan je daarna meteen verder!

02-02-2018 13:24
#1087

Ticket aangemaakt.

Much appreciated!

05-02-2018 11:38
#1088

Top! We hebben je met plezier geholpen!

- 5 van 5 sterren -