Vimexx Facebook

Onderwerp: Redis cache, Cloudflare en leverage browser caching

27-05-2017 16:42

Hi!

Ik ben druk doende om een website te optimaliseren qua laadtijd. Via GTMetrix.com bereik ik al een nette score van 87%. Ik gebruik om mijn website te optimaliseren RedisCache (caching), RedisObject Cache (plug-in Wordpress) en Cloudflare (CDN). Nu loopt het bij GTMetrix.com mis op 'leverage browser caching'. Zij raden aan om het volgende in het .htaccess bestand te plaatsen:

## EXPIRES CACHING ## <IfModule mod_expires.c> ExpiresActive On ExpiresByType image/jpg "access 1 year" ExpiresByType image/jpeg "access 1 year" ExpiresByType image/gif "access 1 year" ExpiresByType image/png "access 1 year" ExpiresByType text/css "access 1 month" ExpiresByType text/html "access 1 month" ExpiresByType application/pdf "access 1 month" ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month" ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month" ExpiresByType image/x-icon "access 1 year" ExpiresDefault "access 1 month" </IfModule> ## EXPIRES CACHING ##

De wijzigingen lijken echter niet te worden opgepakt, vermoedelijk omdat Vimexx 'mod_expires' niet heeft aan staan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Jordy

27-05-2017 16:58
#696

Het bleek dat ik deze aanpassing moest maken bij Cloudflare. Inmiddels loopt de website als een trein!

29-05-2017 09:41
#701

Beste Jordy,

Goed om te horen!

Fijne dag!

22-03-2018 13:28
#1239

Ik heb deze optie toegevoegd aan het .htaccess echter ik meet geen verschil via een test site.

Na het wissen van de cache (zekerheidshalve zou dat toch het geval moeten zijn.

Kan dat een andere oorzaak hebben?

22-03-2018 14:13
#1240

Kleine toevoeging, ik zie dat het gaat om de static.website.nl die via CDN loopt. Deze blijven dus buiten de cache.

 

22-03-2018 16:24
#1243

Beste,

Dank voor je reactie.

De CDN zorgt er voor dat je afbeeldingen gecached worden en vanuit verscheidende servers in de wereld uitgegeven word. Het hoeft dus niet perse voor een snelheidswinst te zorgen als je in Nederland zelf bent, het is voornamelijk interessant als je in het buitenland bent of een buitenlandse site hebt.

Hierbij een artikel met tips om je WordPress site qua snelheid te optimaliseren: https://www.vimexx.nl/help/wordpress-snelheid-optimaliseren-voor-snelste-website.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

Met vriendelijke groet,

Naud

- 5 van 5 sterren -