Vimexx Facebook

Onderwerp: Blokkeren Bing - Pagina 2

05-01-2023 17:30

Via Bing webmaster tools is te zien dat Bing IP adressen geblokkeerd wordt door Vimexx. De Bing helpdesk bevestigt dat. Ik ben nu een maand aan het bakkeleien met Vimexx, maar men verzint telkens redenen om er niets aan te doen. Bing publiceert de IP adressen die ze gebruiken op https://www.bing.com/toolbox/bingbot.json. Eerst kan Vimexx niet checken met ranges, als ik een script aanlever dat ranges controleert wil men het script niet gebruiken, men verwijst naar de Bing helpdesk (die begrijperlijkerwijs bij herhaling verwijst naar de genoemde lijst), men wil vanwege AVG  (flauwe smoes) niet de lijst van geblokkeerde IP addressen geven zodat ik kan checken welke Bing IP adressen daar tussen zitten, etc. Lijkt me dat veel Vimexx klanten hier last van zullen hebben en hun websites niet geindexeerd worden door Bing cq. een bestaande vermelding in Bing niet wordt bijgewerkt als pagina's veranderen. Mochten andere klanten hetzelfde probleem ervaren (eenvoudig te checken door in Bing webmaster tools een sitemap.xml proberen toe te voegen), dat graag vermelden. Hopelijk kan Vimexx tot actie bewogen worden als meer klanten daar om verzoeken. Vind het redelijk absurd dat Vimexx de blokkade van Bing niet op wil heffen en klanten van Vimexx hun website niet (goed) vermeld op Bing kunnen krijgen.

03-05-2024 08:54
#4967
Inmiddels heeft mijn site alweer een tijdje een vermelding in Bing. Het leek me netjes dit ook te vermelden.. :-) Wat ik denk is dat, al dan niet geautomatiseerd, er enige redactie op de zoekresultaten plaatsvindt. Waar je als websitehouder niet veel invloed op hebt. Maar het probleem is vooralsnog opgelost.
- 5 van 5 sterren -