Ik heb voor mijn domein een rDNS of PTR record nodig maar deze optie zit niet in het DNS management. Hoe kan ik nu toch een PTR record aanmaken?
Onderwerp: rDNS of PTR record aanmaken
Beste Job,
Enkel bij een dedicated server bij ons heb je een eigen IP waarvan je een PTR of rDNS record kunt instellen. Bij webhosting of reseller hosting deel je het IP met anderen en kun je helaas niet jouw eigen rDNS record beheren!
hoi, ik heb mijn eigen domein bij Vimexx en de server ergens anders. Graag wil ik mijn domein wel een PTR record kunnen instellen.
Een PTR-record is een record op je server zelf die je ip-adres linkt aan je domein. Dit doe je dus op je server zelf, niet op de nameservers van je domeinprovider. Als je je eigen server thuis runt, dan moet je even een tutorial opzoeken hoe je dit doet. Als je een VPS of soortgelijks gebruikt van een externe partij (dus niet thuis), dan moet je even kijken of ze daar een optie hebben. Als je geen optie kan vinden moet je vragen aan support bij je VPS provider of ze een PTR-record kunnen aanmaken. Geef dan wel even aan wat het ip adres is en het domein waar je het aan wilt linken. Ter info, de meeste gratis of goedkope VPS providers laten dit niet toe. Als je bijvoorbeeld een gratis oracle VPS hebt laten ze je dit niet doen