Vimexx Facebook

Onderwerp: Upgrade drupal via installatron

02-04-2018 12:18

Ik heb mijn drupal-installatie op jeroenscomputerservice.be via installatron geïnstalleerd en heb die nu geüpgrade naar versie 8.51 (vanaf 8.45).

De upgrade is goed verlopen, maar nu kan ik niet meer inloggen op mijn website. Omdat ik mijn website in onderhoudsmodus gezet heb, is die momenteel niet bereikbaar.

Surfen naar www.jeroenscomputerservice.be/user/login geeft de volgende melding:

Er is onverwacht een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Ik kan de back-up wel terugzetten naar 8.45, maar dan zit ik met een onveilige website.

Wie kan mij zeggen hoe ik dit probleem oplos? Wordt er iets overschreven bij de upgrade? Of doe ik beter een manuele upgrade?

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Jeroen

 

04-04-2018 14:13
#1275

Beste Jeroen,

Dank voor je post op ons forum!

Wat vervelend dat het inloggen niet meer lukt na de upgrade, meestal ligt dit aan het feit dat modules nog niet geupdate zijn voor de nieuwste versie van Drupal. Ik raad je aan om daarom manueel te upgraden om te kijken of het dan wel goed gaat!

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

Met vriendelijke groet,

Naud

19-04-2018 11:39
#1321

Twee opties:

  • Je kijkt tegen de browser-cache aan. Vernieuw de pagina met [Shift] R of zelfs [Ctrl][Shift] R. Sluit alle browservensters en probeer het nog eens.
  • De Drupal Update is niet goed gegaan. Gebruik een FTP-programma om Drupal 8.5.2 (nu) handmatig te uploaden naar je server.
    Voor de veiligheid verwijder ik altijd eerst de mappen Core, Modules, Profiles, Themes en Vendor van de server. De map Sites LATEN STAAN !!!!
    Hiermee verzeker je dat er geen conflicten kunnen ontstaan door achtergebleven (overbodige) modules.
    Vervolgens upload ik alle mappen en bestanden in de drupal-8.5.2.tar.gz naar de server (inclusief de map Sites).

Ik heb van Installatron nog niet veel plezier beleefd. Het duurt soms dagen voordat een update automatisch wordt uitgevoerd. Niet handig als er een acute beveiligingsupdate is uitgegeven.

12-05-2018 13:00
#1365

Ik heb dit probleem ook gehad, zoals Naud al eerder schreef ligt het waarschijnlijk dat na de update de modules opnieuw ge-update moeten worden.

jousite.nl/update.php 2de optie is dat je misschien de php versie moet aanpassen ik heb dit gehad met een oude drupal installatie / oude modules, ik heb deze van php 7 naar 5 moeten zetten voor een bepaald domein.

- 5 van 5 sterren -