Vimexx Facebook

Onderwerp: meerdere domeinnamen multistore magento 2.0

07-03-2018 19:49

Beste,

ik wil via magento 2.0 een multistore laten draaien, Dit lukt, Echter loop ik vast bij het instellen van meerdere domeinnamen.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee, of een werkende handleiding voor gevonden.

Alvast bedankt,

 

Mvg, Jan-Willem van Soest

19-03-2018 12:24
#1220

Beste,

Had u hierop al antwoord gekregen, ik zit nl. met hetzelfde probleem ...?

Mvg,

Gery 

20-03-2018 14:44
#1221

Beste Jan-Willem en Gery,

Dank voor jullie posts op ons forum!

Het is per site/situatie verschillend hoe je dit dient op te zetten, er is daarom dus ook geen kant en klare handleiding voor omdat dit echt maatwerk is. Eventueel kunnen jullie een van de Magento experts van Vimexx hiervoor inhuren, mocht je hier interesse in hebben dan kan je hier een ticket voor openen.

20-03-2018 16:23
#1231

Ik heb het werkend in een stagingomgeving.

 

Setup:

  • Zorg dat de shops zijn aangemaakt in het admin gedeelte van Magento
  • Je kiest 1 hoofddomein voor je webshop. Hier maak je een domein voor aan in DirectAdmin
  • Binnen dit domein maak je een zogeheten domain pointer aan voor de domeinnaam van je tweede shop (zie onder het kopje Advanced Features). Let op dat je geen redirection kiest, domain pointer moet je hebben!
  • Vervolgens open je de .htaccess van het hoofddomein. Ik gebruik hiervoor de .htaccess die Magento adviseert.
    • Hier doe je onder het kopje enable rewrites een regeltje toe dat ervoor zorgt dat afhankelijk van de domeinnaam die de consument op vraagt, een andere versie van je magento shop wordt getoond.

## enable rewrites

    Options +FollowSymLinks
    RewriteEngine on
    
SetEnvIf Host .*domeinnaamvanjetweedeshop.nl.* MAGE_RUN_CODE=vervangditdoorjewinkelnaaminmagento
SetEnvIf Host .*domeinnaamvanjetweedeshopzonderpuntnl.* MAGE_RUN_TYPE=website

Let op: bij MAGE_RUN_CODE neem je de winkelnaam die je hebt opgegeven voor de tweede shop in Magento. Je kunt daar kiezen uit Website, Winkel en Winkelaanzicht > je moet dus Winkel hebben!

 

 

 

20-10-2018 13:29
#1708

Heb dit geprobeerd, maar dit leidt bij mij tot een reroute naar het hoofddomein. Het is uiteindelijk de bedoeling dat de tweede shop op zijn eigen domein blijft.

Enig idee hoe dit te voorkomen?

- 5 van 5 sterren -