Vimexx Facebook

Onderwerp: coinhive[.]com - Hoe te verwijderen van mijn website?

08-02-2018 17:18

Beste,

Google attendeert mij erop dat mijn website een link bevat, namelijk coinhive[.]com. 

Door deze link blokkeert Google mijn advertentie intenties, omdat de website niet veilig zou zijn. Ik heb geen idee hoe deze link cq software op mijn website terecht is gekomen, en vooral het belangrijkste, hoe vind en verwijder ik deze?

 

09-02-2018 13:16
#1098

Beste Rick,

Dank voor je post op ons forum!

Ik weet niet of je ervaren bent met werken in een terminal. Maar je kan op de volgende manier binnen je website bestanden zoeken op deze domeinnaam: grep-lir "coinhive.com" *

Je krijgt dan een lijst met bestanden waar dit in staat en zodoende kan je dat weghalen. Op https://www.vimexx.nl/help/ssh-toegang-inschakelen lees je hoe je SSH toegang in kunt schakelen.

15-02-2018 17:31
#1146

Dag Naud,

ik ga er mee aan de slag. dank voor je reactie.

16-02-2018 17:15
#1149

Dag Naud,

Ik kom er niet uit. Kan je me meer vertellen over het gebruik van een terminal? Kan ik dat downloaden? Is er een handleiding? Ik gebruik een windows pc.

16-02-2018 17:39
#1150

 

Volgens mij is het gelukt om via een terminal 'PuTTy' toegang te krijgen. alleen lukt de opdracht niet.

 

Putty heb ik gevonden via: https://www.wplounge.nl/wordpress-installeren-via-ssh/ 

19-02-2018 11:31
#1153

Beste Rick,

Zoals ook al besproken in het ticket, kan je het beste het volgende commando gebruiken:

grep -lir "wat je zoekt" *

Hiermee zal die alle files en mappen doorgaan in de directory waar jij je bevind. Hij zal de bestanden laten zien die de string bevatten die jij zoekt. Eventueel met grep -ir "wat je zoekt" * kun je laten zien wat er in de files staat(waar jouw regel in voorkomt) en zodoende makkelijk zien of dit hetgeen is wat je zoekt!

Succes ermee!

24-02-2018 18:51
#1170

Naud had in zijn instructie de spatie vergeten, waardoor het Rick niet lukte; het commando werd niet herkend.

De genoemde grep-lir "coinhive.com" *

moet dus zijn: grep -lir "coinhive.com" * (met een spatie achter grep en vóór -lir.

Rick, lukt  het hiermee wel?

 

- 5 van 5 sterren -