Vimexx Facebook

Onderwerp: Email komt niet terug

06-02-2018 10:30

Deze vraag heeft niets te maken met Vimexx. Het is een algemene vraag en ik stel deze vraag omdat jullie meer kennis hebben dan ik.

probleem:

1. Ik stuurde iemand een email via zijn emailformulier. Maar hij reageert niet en ik heb geen reactie ontvangen van hem.

2. Pas na een paar maanden zei hij dat hij gereageerd heeft op mijn email en dat de reactie automatisch door het formulier verstuurd is. Hij gaf mij het bewijs op papier.

3. Ik zag dat er wel een email is verstuurd naar een verkeerd mailadres.

4. Hij zei dat ik mijn mailadres verkeerd heb ingevuld en daarom is de email automatisch verstuurd naar een verkeerd mailadres.

5. Ik zei: "deze automatische email" is pas een dag verstuurd. Automatische emails worden binnen 1 minuut verstuurd. 

6. Hij zei: dat is niet altijd zo.

7: IK zei: ik heb voor de test een email gestuurd naar dat verkeerd  emailadres en mijn email kwam terug. Dat emailadres bestaat niet. Waarom is jullie "automatische email" niet naar jullie mailadres teruggekomen?

8: Hij zei: Zo iets komt bij ons niet binnen.

9: Ik zei: dan hebben jullie de mailinstellingen verkeerd gedaan in het controle paneel. 

 

Denken jullie niet dat het zijn schuld is dat die "Automatische email" niet naar hem terugkomt is? Deze man host bij een klein hostingbedrijf in Lelystad.

 

06-02-2018 14:13
#1090

Beste Ahmed,

Ik snap je verhaal. Het kan echter zijn dat bijv het formulier de email verstuurd vanaf noreply@domein.nl en dat hij dan bijv email@domein.nl niet kan bereiken. De email komt dan terug op noreply@domein.nl welke zoals het emailadres al doet vermoeden, niet bedoelt is voor reacties. De ontvangende partij ziet deze dan hoogstwaarschijnlijk niet, tenzij ze daar wel een actief emailadres op hebben aangemaakt, wat er niet op lijkt!

Hopelijk heb je er wat aan.

 

06-02-2018 17:43
#1091

Bedankt voor je reactie.

de automatisch emailadres is verstuurd vanuit een actief emailadres, dus niet vanaf noreply of wordpress, etc.

Het emailadres is: zijnVoornaam@domeinaam.nl

Alle emaild die hij naar mij stuurde komen van zijnVoornaam@domeinaam.nl

 

 

07-02-2018 13:18
#1092

Hi Ahmed,

In dit geval heb je dus zo te lezen een punt om aan te kloppen bij de verzendende partij en kun je dit met mijn onderbouwing aankaarten! Hopelijk kom je er zo (samen) goed en wel uit!

Succes Ahmed in deze!

- 5 van 5 sterren -