Vimexx Facebook

Onderwerp: Emoji-probleem met database in WordPress

12-07-2023 16:36

Ik gebruik een WordPress-thema waar de 'free shipping notification'-plugin wordt gebruikt.

Klanten zien in hun winkelwagen of ze in aanmerking komen voor gratis verzending. De tekst die daarbij wordt gebruikt, 'Get free shipping for orders over {free_shipping_amount}', bevat een emoji. Dus eigenlijk is het '*EMOJI*Get free shipping for orders over {free_shipping_amount}'.

Het probleem is dat de plugin niet werkt zodra er een emoji in de tekst wordt gebruikt. Als ik de emoji verwijder, werkt het wel.

Ik heb contact opgenomen met de makers van het thema dat ik gebruik, en zij zeggen: 'Dit komt door de database van je sitehosting die geen emoji's accepteert. Als je emoji's wilt blijven gebruiken, neem dan contact op met je hostingprovider zodat zij dit voor je kunnen oplossen.'

Kan dit worden geregeld?

Alvast bedankt.

14-07-2023 18:41
#4538

Beste Hakan,

Dank voor je bericht! Je dient de charset van je MySQL-database aan te passen, zodat er ook emoij uit de Unicode opgeslagen kunnen worden. Ik verwijs je graag door naar deze StackOverflow pagina: https://stackoverflow.com/questions/39463134/how-to-store-emoji-character-in-mysql-database

Groet,
Joram

- 5 van 5 sterren -