Vimexx Facebook

Onderwerp: Vraag algemeen

17-01-2022 14:44

Hallo,

Het zal waarschijnlijk een hele domme vraag zijn, maar kwam er niet uit met de chat van Vimexx.
Ik heb totaal geen verstand van domeinnamen, hosting, etc.

Maar ik heb een domeinnaam bij Vimexx gekocht. Nu wil ik verder...
Wat is nu een logische stap? Ik wil een website en emailadres. Website eerst nog informatief, maar uiteindelijk een blog en een webshop.
Maar snap niet zo hoe het werkt. Ik kan een hosting pakket aanvragen. Eerst een simpel, dan aanpassen naar uitgebreid.

Met de website-maker kan je aan de slag, maar zie ook bv wordpress staan. Wat moet ik dan kiezen?
Zie ook pakketten staan voor email. Moet ik die apart bestellen?
Begrijp dan als ik met website-maker aan de slag ga dit niet overgezet kan worden naar een andere website. Dan moet ik opnieuw beginnen.

Wrs een domme vraag, dus sorry hiervoor haha;)

19-01-2022 12:37
#3530

Hallo Cindy,

Wanneer je een domeinnaam hebt gekocht en hier graag een site en mail wilt gaan beheren moet er inderdaad een hostingspakket bij. Binnen ons hostingspakket zit ook een mailoptie dus het mailpakket hoeft er niet bijgekocht te worden. We hebben handleidingen over hoe je een mailadres aanmaakt. Bijvoorbeeld deze. https://www.vimexx.nl/help/emailaccount-aanmaken-in-directadmin

Over het aanpassen van het hostingspakket kan je bij ons inderdaad heel simpel upgraden. Je kan dit doen wanneer je wilt dat je site sneller gaat draaien of als je meer opslag wilt. Betreffende de websitemaker vraag kan je deze wel makkelijk overzetten. Hier is nog geen handleiding voor, maar onze support afdeling kan je hierbij gemakkelijk helpen! Het is verder niet mogelijk om de websitemaker en wordpress naast elkaar te laten draaien. Dit kan gaan zorgen voor conflicten met elkaar. Ik raad aan rond te kijken met wat jij het fijnste vindt werken.

Hopende hiermee je vraag te hebben beantwoord. Mocht je nog verdere vragen hebben kan je altijd gerust met ons in contact komen.

Met vriendelijke groet,
Jard

- 5 van 5 sterren -