Vimexx Facebook

Onderwerp: Feedback backup systeem

22-03-2017 10:10

Hallo iedereen,

Zoals aangekondigd in onze nieuwsbrief hebben we al een tijdje ons eigen ontworpen backup systeem online staan. Er zijn vast en zeker functionaliteiten die jullie als klanten graag zouden willen zien, dat is ook direct de reden waarom wij dit topic geopend hebben. In dit topic willen we iedereen vragen zijn/haar mening te geven over het backup systeem en aan te geven welke functionaliteiten volgens jullie missen. De feedback zal doorgezet worden naar de betreffende systeembeheerder die het backup systeem gemaakt heeft, waarna we zullen kijken wat de mogelijkheden zijn. We zullen per gegeven feedbackpunt een reactie plaatsen en aangeven of het mogelijk is zodat jullie ook inzien dat wij zeker iets met de feedback doen!

Overige feedback buiten het backup systeem om mag geplaatst worden in een apart topic in de lounge: https://www.vimexx.nl/forum/6-lounge.

Namens het hele Vimexx team alvast vriendelijk bedankt!

22-03-2017 14:32
#604

Complimenten voor het nieuwe systeem. Wat wellicht een aanvulling zou kunnen zijn, is de mogelijkheid om separaat files te restoren, in plaats van complete directories.
Met een mogelijkheid tot het downloaden van de directories is daarin dan ook voorzien, maar toch... Verder niets dan lof voor de hele organisatie.

Tom

22-03-2017 14:41
#606

Hallo, even voor de duidelijkheid, we hebben het hier toch over de Backup functionaliteit van DirectAdmin?

22-03-2017 14:42
#607

Dank jullie wel voor het nieuwe systeem.
Ik had alleen van de week wel een probleem. Ik probeerde mijn wp blog terug te zetten naar een bepaalde datum.
Ik had de bestanden en database aangevinkt, maar de restore backup liet de nieuw geinstalleerde plugin (dus die ik geinstalleerd had na de datum van de restore datum) gewoon staan.
Waarom wordt er bij een backup niet alles teruggezet naar de datum die je aangeeft en alles verwijderd, dat je daarna hebt geinstalleerd of gedaan?
En hoe is dat bij een Installatron backup? Werkt dat hetzelfde?

Johanna

22-03-2017 19:42
#611

Perfect geregeld. Ik was ook 1 van de gebruikers die problemen had met het oude backup systeem. In die tijd ben ik geweldig geholpen door de medewerkers van de helpdesk van Vimexx, die gezorgd hebben dat ik toch mijn bestanden terug gekregen heb die ik nodig had. 
Zoals Tom K hierboven reeds eerder beschreven heeft, zou ik het ook toe juichen om seperate files te kunnen restoren.
Bedankt weer voor de geweldige aanvulling die gerealiseerd is door jullie.

Jacko.

 

22-03-2017 23:07
#612

Ik was ook even op zoek naar een 'op maat' ontwikkeld backup systeem, maar vermoedt inderdaad dat Vimexx bedoelt het backup-systeem dat 'standaard' in DirectAdmin is ingebouwd ;-)

22-03-2017 23:10
#613

Wat ik mis in DirectAdmin is de 'standaard' backup functionaliteit om manueel een backup te kunnen maken.

Wanneer ik aan een website heb gewerkt, neem ik altijd direct erna een backup. Deze optie is normaalgezien standaard voorzien in DA.

Is er een mogelijkheid deze optie (opnieuw) te activeren?

23-03-2017 09:20
#617

Hallo allemaal,

Wauw wat een reacties, leuk!

- Tom

Wij zouden Vimexx niet zijn als dit natuurlijk allang op onze request lijst zou staan, zodra de programmeur tijd heeft om verder met het backup systeem te gaan zal hij onder andere deze aanvraag meenemen zodat klanten zelf bestanden kunnen selecteren en ook backups kunnen downloaden!

- Gijs

Nee, dit betreft het backup systeem dat ook in DirectAdmin te vinden is maar niet van DirectAdmin zelf is. Je hoeft dus zelf geen handmatige backups te maken want dat doen wij al. De backups bereik je door te klikken op "Restore backups" in DirectAdmin.

- Joke/Johanna

Het is inderdaad zo dat we niet alle bestanden verwijderen maar de reeds aanwezige bestanden overschrijven of ontbrekende bestanden terugplaatsen. Mocht je dus een hele schone backup terug willen zetten en al je bestaande bestanden die niet in de backup opgenomen zijn verwijderd hebben dan kan je het beste alle bestanden van te voren eerst verwijderen en daarna de backup terug plaatsen.

- Jacko

Dank voor je positieve reactie Jacko! We doen ons best een zo goed mogelijke dienstverlening aan te bieden en werken hier dagelijks kei hard voor met het hele team! Wat betreft je feedback, wordt dus meegenomen! ;-)

- Christophe

Nee hoor, het lijkt heel erg standaard omdat we het juist ook niet te moeilijk willen maken. Het is echt een zelf gemaakt systeem dat te vinden is onder "Restore backups". Je zou inderdaad zeggen dat het van DirectAdmin zelf is door de vormgeving maar dat is het zeker niet! ;-)

De optie van een eigen backup maken is ook nog aanwezig onder "Import other DirectAdmin backups" echter kan je deze backups niet lang bewaren, omdat wij eigen backups maken zullen deze backups dus ook sneller verlopen.

23-03-2017 11:25
#620

Dit systeem vandeweek mogen uitproberen moet zeggen dit werkt nu al erg goed.
Zoals al aangegeven induviduele bestanden terug kunnen zetten zou geweldig zijn en ik denk dat daarmee gelijk mijn 2e punt wordt getackeld het kunnen zien wat er in de backup zit aan bestanden/mails je hebt nu geen idee wat er wordt terug gezet. 

Maar wij waren hier al erg blij mee dus heel erg bedankt voor deze aanvulling. 

09-04-2018 09:19
#1282

Handig, alleen jammer dat de datumnotatie in USA formaat staat. Moet toch duidelijker kunnen :)

Net als de datums onder deze reacties, zo hoort het, we zijn immers in Nederland!

01-11-2018 18:51
#1728

@Naud, De link in je post is dood.

 

- 5 van 5 sterren -