Vimexx Facebook

Onderwerp: API

12-10-2021 13:16

Beste,

Door middel van het bestuderen van de meegeleverde PHP code ben ik erachter gekomen hoe jullie API werkt en hoe ik deze kan gebruiken zonder WeFact en/of WHMCS.
Echter, ik heb nog enkele vragen over de API, die helaas niet duidelijk worden aan de hand van de PHP code:

  • ● Waarom is er een aparte API voor WeFact (/api/v1/wefact/) en WHMCS (/api/v1/whmcs/)? Beide APIs hebben dezelfde payload en parameters, etc. In principe had dit met 1 algemene API gekund, aangezien de modules voor WeFact en WHMCS in PHP geschreven worden en de algemene API dus via deze manier geconnect kan worden.
  • ● Waarom kan ik het token uit het portal niet gelijk als Bearer gebruiken? Nu moet ik via OAuth2 Password Grant Type een token opvragen, waarbij mijn username en password mogelijk veranderd kunnen worden in de toekomst en ik dit dus ook overal moet veranderen waar ik de API gebruik. Niet echt handig.
  • ● Is het mogelijk om de nameservers en/of contacts aan te passen DIRECT nadat ik het /register of /transfer endpoint heb gebruikt? Of krijg ik dan mogelijk een melding dat het domein nog in behandeling is? Is het mogelijk om het /register of /transfer endpoint te gebruiken MET nameservers en/of contacts parameters? Het lijkt namelijk aan de PHP code dat dat niet mogelijk is.
  • ● Waarom kan ik geen prijzen opvragen via de API (voor een specifiek domein of voor een hele lijst van TLDs)?
  • ● Is het mogelijk om (mogelijk in samenwerking met mij) de API te documenteren voor gebruik zonder WeFact of WHMCS en eventueel ook te verbeteren?

Ben

12-10-2021 13:59
#3334
  • ● Waarom werkt automatische incasso niet via de API?
12-10-2021 17:16
#3335
  • ● Waarom kan ik geen prijzen opvragen via de API?
13-10-2021 09:38
#3337

Hoi Ben,

Ik zie dat je inmiddels een ticket hebt aangemaakt bij ons welke zullen beantwoorden.

 

15-12-2021 19:07
#3457

Goedenavond, 

Ik heb de API gekoppeld aan mijn WHMCS, ik heb als test een domein verhuist echter zie ik dat deze niet verwerkt word. Doe ik iets fout? 

04-01-2023 15:03
#4203

Hey Ben,

Inmiddels is deze thread alweer +1 jaar oud. 
Ik vroeg mij af of jij in de tussentijd al een stuk verder bent gekomen?

Groet,
kevin

29-08-2023 11:19
#4604

Ik ben bezig met het integreren van de Vimexx API in een geautomatiseerd systeem. Ik kan alleen nergens fatsoenlijk API documentatie vinden. Alles moet ik dus reverse engineren van WeFact module. 

Is er iemand in geslaagd de API zelf werkend te krijgen en heeft hier iets van documentatie van? (Het is natuurlijk super raar dat VIMEXX geen documentatie heeft van hun eigen API)

 

- 5 van 5 sterren -