Vimexx Facebook

Onderwerp: Domeinnaam bij vimexx gebruiker 1, hosting bij andere vimexx gebruiker.

23-07-2019 12:40

Hallo, 

Is er een manier om een hosting-pakket binnen vimexx te koppelen aan een domeinnaam van een andere vimexx gebruiker? 
Ik heb deze manieren geprobeerd: https://www.vimexx.nl/help/hoe-koppel-ik-een-extern-domein-aan-mijn-pakket#dns, zonder succes echter. De nameservers ns1.zxcs.nl. en ns2.zxcs.nl. waren al toegevoegd, zelf heb ik nog ns3.zxcs.nl. aangevuld. Ik heb ook geprobeerd de dns-records handmatig aan te passen aan de records van het domein, ook zonder succes.

Of is het gewoon handiger om een hosting-pakket toe te voegen aan de gebruiker met het domein?

Alvast bedankt voor de input,

Sven
 

03-08-2019 15:11
#2145

Beste Sven,

Dat kan door ons 'achter de schermen' gekoppeld worden. Anders zal je dit met losse DNS records moeten doen.
Mocht je willen dat we dit voor je koppelen, dan ontvangen we hier graag een ticket over waarin je het domein en pakket vermeldt :)

Met vriendelijke groet,
Arnoud

10-03-2021 17:41
#2998

Hi Arnoud,

Ik heb een ticket aangemaakt om dit op te lossen voor mijn huidige domeinen, maar ik kan niet garanderen dat er geen nieuwe domeinnamen bijkomen waar dit ook het geval is. Om nou voor elk domein een ticket aan te maken vind ik nogal wat. Ik zou het graag zelf proberen.

Is er een handleiding hoe ik zelf deze DNS records kan wijzigen in de juiste records?

 

Met vriendelijke groet,

Gert van der Lede

 

 

15-03-2021 19:54
#3013

Ook ik ben op zoek naar die handleiding, aangezien ik veel websites aan een andere gebruiker moet gaan koppelen en ik geen zin heb om elke keer weer een nieuw ticket aan te moeten maken en zo nogal afhankelijk ben van jullie support en tijd. De al bestaande handleiding over hoe je een extern domeinnaam koppelt aan een hostingpakket werkt niet voor deze constructie. Ik heb al allerlei DNS records geprobeerd maar het werkt niet (en ja ik heb braaf meer dan 6 uur gewacht steeds). 

Zo heb ik van de Vimexx default alleen de A en AAAA records naar het juiste ip-adres ingesteld, dit werkt niet.

Toen heb ik gekeken naar hoe de records eruit zagen bij een juist gekoppelde domeinnaam en hier een template van gemaakt. Daarbij geeft de TLSA record steeds een fout en update dan niet. Kan hier niet een uitleg verschijnen welke DNS records benodigd zijn voor een goede koppeling?

14-11-2022 21:01
#4003

Beste Arnoud,

Blijf je dan wel eigenaar van je domein wanneer je onder de hosting bij een andere Vimexx gebruiker gaat? 

Met vriendelijke groet,

Nicole 

- 5 van 5 sterren -