Vimexx Facebook

Onderwerp: Domein verhuizen binnen Vimexx naar andere account

24-09-2018 13:09

Hallo!

Ik zou graag wat orde scheppen in mijn account. Ik heb meerdere domeinen & webhostings voor verschillende doeleinden. Ik zou graag een deel onder een andere vimexx account onder brengen. Die activiteit wil ik ook niet meer privé beheren, maar met een bedrijfje. Is dit mogelijk? Behoudt ik dan mijn huidige contracten en omgeving? Hoe pak ik dit best aan?

Vriendelijke groeten,

Yves

26-09-2018 21:44
#1672

Hallo Yves,

Je kunt een tweede Vimexx account aanmaken, als je dit wilt. Deze kan je dan ook direct als bedrijf aanmaken, in plaats van als particulier.
De domeinnamen zal je dan wel moeten verhuizen, zoals je dit ook naar een andere registrar zou doen. Dit geeft anders helaas administratieve moeilijkheden.

We kunnen eventueel wel hosting pakketten onder een andere gebruiker zetten, als je dat wilt.
In dat geval kan je vanaf beide accounts een ticket hierover aanmaken en maken we dit voor je in orde.

Wat je ook kunt doen is een volledig nieuw hosting pakket aanschaffen met het nieuwe account en de websites verhuizen mbv een DirectAdmin backup.
https://www.vimexx.nl/help/website-vanuit-directadmin-verhuizen

Beantwoord dit je vraag voldoende?

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers

Medewerker Klantenservice

29-12-2022 12:31
#4075

Ik vond deze topic via Google, vandaar dat ik hier even reageer.

Ik zocht namelijk op hoe ik domeinnamen kon pushen naar een andere account. Het antwoord hier stelde dan ook wat teleur. De meeste andere grote registrars ondersteuent dit immers wel. Heeft Vimexx hier intussen ook voor gezorgd, of staat dit nog op de wishlist? Wanneer zou het beschikbaar kunnen komen?

15-04-2023 12:21
#4406

Voor wie hier nog terecht zou komen: ik heb intussen gevonden dat dit tegenwoordig mogelijk is. Nergens documentatie voor gevonden, maar ik kwam er toevallig op uit via Support > Domein > (random domein) > Administratief > Verhuizen naar andere account. Daar krijg je dan de kans om meer dan enkel je geselecteerde domein in te geven.

08-07-2023 11:26
#4530

Ik was ook aan het zoeken hoe ik het voor elkaar kon krijgen om een hostingpakket en domein kon verhuizen naar een ander account. Vreemd genoeg staat dit nergens goed vindbaar beschreven. Bovenstaande reactie van Joris D wijst in ieder geval al in de goede richting, maar volgens mij is het pad anders dan omschreven. Dit is het pad wat ik heb gevonden:

1. ga naar https://www.vimexx.nl/help en klik  op Support ticket (of ga direct naar https://www.vimexx.nl/support/wizard/start )

2. Klik op Hosting pakket

3. Klik het betreffende hostingpakket aan

4. Klik op Ik heb een administratieve vraag

5. Klik op Ik wil mijn product(en) overzetten naar een ander Vimexx account, en volg daar de verdere uitleg van Vimexx

Wellicht dat dit anderen helpt, en als Vimexx slim is nemen ze dit expliciet op in hun FAQ:)

14-07-2023 19:54
#4542

Hallo,

Het is inderdaad mogelijk om producten (gehele hostingpakketten, domeinnamen etc..) over te laten zetten van het ene naar het andere Vimexx-account. Om misbruik te voorkomen, dient vanaf het 'uitgaande' en 'binnenkomende' account een ticket aangemaakt worden met daarin de volgende gegevens:

  • Klant ID huidige eigenaar
  • Klant ID toekomstige eigenaar
  • Over te zetten domeinnaam/domeinnamen
  • Hosting ID van over te zetten hosting pakket(ten)

Na het aanmaken van beide tickets, zal één van onze collega's van de administratie de producten overzetten. Doorgaans gebeurt dit binnen zo'n 24 uur.

Groet,
Joram

- 5 van 5 sterren -