Vimexx Facebook

Onderwerp: Domein naar public-html/subdirectory/ verwijzen?

25-03-2018 17:16

Hoi,

ik heb mijn (oude) website gewoon in de /public-html directory geinstalleerd.
Intussen  heb ik een nieuwe website gemaakt, voorlopig in een subdirectory: /public-html/wp

Nu wil ik graag dat mijn domein naar de nieuwe website gaat verwijzen. Ik heb het elders meegemaakt dat ik het domein naar een willekeurige directory kan laten verwijzen, en dat zou ik makkelijker vinden dan de hele website fysiek naar een andere map te verplaatsen.

Ik kan alleen in Directadmin niet vinden hoe ik dat zou kunnen doen - behalve via een 301 redirect oid, maar kan het niet eenvoudiger? 

alvast dank!

Lúthien

26-03-2018 21:50
#1250

Ik heb het inmiddels maar op de oude manier gedaan - eerst URL's in WP admin veranderen; dan site verplaatsen; dan alle image paths met een plugin bijwerken. Dat gaat ook. Maar ik zou toch wel graag willen weten of het makkelijker kan ;) - het is volgens mij wel iets dat mensen vaak tegenkomen. 

Ik heb inmiddels gezien dat die vraag al vaker aan DirectAdmin is voorgelegd, dus het zou me niet verbazen als het niet kan. Andere 'control panel' systemen zoals CPanel bieden die functie kennelijk wel. 

28-03-2018 10:21
#1257

Beste Lúthien,

Dank voor je post op ons forum!

Voor nu is de weg die je gevolgd hebt inderdaad de enige en beste mogelijkheid, zodoende krijg je ook nooit conflicten. Via Duplicator (plugin in WordPress) kan je dat overigens zeer eenvoudig doen en deze zet dan ook direct alle paden weer goed naar de nieuwe situatie.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

Met vriendelijke groet,

Nau

30-03-2018 18:41
#1265

Hallo Lúthien,

Volgens mij kan het makkelijker namelijk als je in Direct Admin bent via de Installatron App. Via Installatron ga je naar WordPress, dan klik je op het 'bicmac' logo naast install this application. Dan kies je voor import existing install dan selecteer je from this account >> continue.  Je geeft je huidige WP op (degene die je wilt aanpassen)  >> import. Nu geef je het gewenste pad op, heb je alles goed staan dan gaat Installatron een kopie maken..

 

gr

Huub

29-02-2020 16:55
#2463

voor degenen die deze post nog tegenkomen in 2020

maak een .htaccess bestand in de public_html folder en zet de volgende erin

RewriteEngine On RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/SUBFOLDER/ RewriteRule ^category/$ /SUBFOLDER/ [QSA,L,R=301]

SUBFOLDER vervang je door de naam van de map waar je naartoe wil doorverwijzen

 

 

23-10-2021 21:00
#3348

Ook in 2021 nog handig @Rafael

08-09-2022 11:10
#3891

En in 2022 nog steeds cheeky

- 5 van 5 sterren -