Vimexx Facebook

Onderwerp: Let's Encrypt en domeinpointers

22-01-2024 16:40

Ik heb nu al een paar keer geprobeerd om opnieuw een Let's Encrypt certificate aan te vragen die ook inclusief mijn domain pointers is.

Telkens krijg ik "onbekende fout" of "Kan het domein niet bereiken".

Behalve dat ik eerst een veiligheidswaarschuwing over HTTPS krijg, is mijn website wel degelijk bereikbaar en als ik er doorheen klik kom ik ook op de juiste domeinnaam terecht, inclusief HTTPS.

Heeft iemand enig idee wat ik hier kan doen?

18-02-2024 18:15
#4876

Hier ook hetzelfde probleem.

28-02-2024 16:24
#4885

Ik had exact hetzelfde probleem met mijn extern geregistreerde domeinnamen en heb het op de volgende manier werkend gekregen, in deze volgorde:

1. Controleer of de (extra) domeinnamen de nameservers van Vimexx hebben (ns.zxcs.nl, ns.zxcs.eu en ns.zxcs.be).

2. In DirectAdmin heb ik onder 'TLSA/DANE activeren' de optie 'Disable TLSA' gebruikt om TLSA uit te zetten. (Deze is aan het eind van alle stappen vreemd genoeg weer automatisch aangezet bij mij).

3. Domainpointers toegevoegd in DirectAdmin met de optie 'Create as an Alias' aangevinkt.

4. Onder 'SSL Certificates' in DirectAdmin zie je nu je hoofddomein en daaronder je pointers met de melding 'Vernieuw' om toe te voegen. Als ik dat doe krijg ik dezelfde foutmelding als jij hebt. Dus heb ik in plaats daarvan geklikt op het vetgedrukte hoofddomein en vinkjes gezet bij het 'www' en 'mail' selectievakje van het 'hoofddomein'. Daaronder heb ik alle domein pointers aangevinkt met en zonder 'www', maar niet bij de subdomeinen en domeinen waar mail.domein.nl staat. Verder heb ik de Wildcard** op 'Uit' gezet en Autorenew op 'Aan'. Daarna op de knop 'Opslaan en aanvragen' gedrukt en het duurde even, maar het lukte wel.

Hopelijk werkt dit ook bij jou.


* Ik begrijp niet waarom Vimexx adviseert om géén TLSA te gebruiken wanneer je autorenew gebruikt voor Let's Encrypt SSL, terwijl het automatisch weer geactiveerd wordt zodra je het Let'sEncrypt certificaat hebt ontvangen.

- 5 van 5 sterren -