Onderwerp: Hulp nodig: bepaalde e-mails komen niet binnen, spamfolder blijft leeg, etc. Wat te doen?

19-09-2022 12:21

Hallo, ik heb een domein met hosting bij Vimexx en gebruik ook de e-mail. Deze laat ik doorsturen naar Gmail en dat werkt over het algemeen prima. Echter, ik ben erachter gekomen dat het regelmatig gebeurt dat bepaalde mails niet binnenkomen. Zo had ik bijv. een accountreset aangevraagd bij Feiyr.com, en die mail komt gewoon niet binnen. Ook niet in de webmail, niet in de spam, nergens. De helpdesk laten kijken maar die konden niks vinden in de logs en gaven de schuld aan de verzendende partij. Ik denk echter niet dat het daaraan ligt, want bij andere mensen kwam die mail wel gewoon binnen en ik heb meer problemen met niet-ontvangen mail. Omdat ik dj/producer ben, krijg ik ook promo's (muziek) toegestuurd en een van de diensten die hiervoor gebruikt wordt is promochoons.com . Echter ik krijg nooit, maar dan ook nooit mails binnen hiervan. Ik heb de settings van spam assassin al aangepast naar een zeer hoge threshold, uitzondering gemaakt voor  *@promochoons.com  , zelfs spam assassin uitgeschakeld etc. maar niets helpt. De andere spamfilter staan niet ingeschakeld of gebruik ik niet. Bij de e-mailaccounts ben ik naar het tabje 'files' gegaan en dan zie ik een complete mappenstructuur, maar de enige logs die ik daar kan vinden bevatten weinig info en ik zie niets m.b.t. spam of het tegenhouden van mails. Daarnaast vind ik het raar dat mijn spamfolder (in de webmail) altijd leeg is, daar is nog nooit wat binnengekomen. Het lijkt wel alsof er ergens een filter actief is dat heel veel tegenhoudt en alles direct verwijdert, maar ik kan dat niet vinden in de diverse settings en dat heb ik zelf nooit ingesteld. Als ik alles laat staan zoals het stond toen ik het domein + hosting aanvroeg, dan merk ik dus heel duidelijk dat diverse mails niet binnenkomen (en dan heb ik het dus niet over doorsturen naar Gmail, het komt gewoon echt niet binnen). Als ik zelf dingen aanpas in spam assassin dan werkt het nog steeds niet.

Kortom: wie kan me hierbij helpen? Zijn er ergens logfiles te vinden waarin ik kan zien wat er eventueel gebeurt? Zijn er naast spam assassin nog andere filters actief die ik zou kunnen uitzetten? Zijn er meer mensen met dit soort problemen? Kan het zijn dat bepaalde adressen of servers op een blacklist staan en zo ja, kan ik dat inzien? 

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!

21-07-2025 18:45
#5401

Ik heb hetzelfde probleem, dus ben benieuwd of jij ondertussen al een oplossing vond. 

01-08-2025 19:13
#5410

Ik en enkele klanten van me hebben ook dit probleem. Whitelist en dergelijke helpt niets.

08-08-2025 11:43
#5412

Ik ben blij dit te lezen...want ik heb hetzelfde. Het ligt dus niet aan mij...en waarschijnlijk ook niet aan de afzender.
Ik gebruik Calendly zodat mensen zelf een afspraak in kunnen plannen. in mijn agenda Tot half juni ging het prima en ontving ik de notificatie email wanneer iemand een afspraak inplande....sindsdien dus niet meer! Al support ticket bij Calendly ingediend maar zij zeggen dat mails verzonden en gearriveerd zijn en dat ik mijn spam folder moet checken. Daar heeft volgens mij bij mij ook nog nooit een mail ingestaan...

Graag een oplossing Vimexx. Mail die gewoon niet aankomt is waardeloos...en ik had al vaker het gevoel dat ik mails mistte maar kon er nooit de bevestiging van vinden. Nu dus wel. 

13-08-2025 10:12
#5415

Idem voor mij. En inderdaad de helpdesk legt het probleem bij de verzender. Lijkt me niet logisch gezien ik dit met meerdere klanten /mailadressen voor heb.

- 5 van 5 sterren -